Sinds een aantal weken zijn we in gesprek met een potentiele klant. Dit grote bedrijf wil graag een belangrijke taak uitbesteden, namelijk het beveiligen van het pand. Ons beveiligingsbedrijf is gevestigd door heel Nederland en het hoofdkantoor is gevestigd in Hillegom. In het kader van klantvriendelijkheid hebben wij besloten om bij de klant op bezoek te gaan of in ieder geval eventuele vergaderingen uit te voeren bij hen in de buurt.
Contact tekenen en overige zaken bespreken
Mijn werknemers weten precies wat een klant nodig heeft, zeker als het gaat om grote panden die beveiligd moeten worden. Het gaat dan ook over materiaalkeuze, de binnenkant van het pand wordt beveiligd door een goed alarmsysteem wat zeer uitgebreid kan worden, de buitenkant en de omgeving van het pand wordt beveiligd door mijn werknemers. Om dit allemaal te bespreken, ben ik opzoek gegaan naar een vergaderlocatie Utrecht. Het bedrijf is namelijk gevestigd in Utrecht. Het bedrijf gaf aan dit niet inpandig (bij hen op kantoor) te willen bespreken, dit is uiteraard prima. Een vergaderlocatie Utrecht is gemakkelijk te boeken online, zodra er een datum bekend is kun je dit afboeken. Daarnaast biedt de vergaderlocatie Utrecht ook een arrangement met koffie en thee en zelf een lunch kun je bijboeken. Geen idee of we van de lunch gebruik maken, dat ligt er dus aan op welk tijdstip dit zal plaats vinden.
Steeds meer klanten willen veiligheid
In de afgelopen jaren zijn er heel erg veel bedrijven bij gekomen. Voor ons goed nieuws, helaas slecht nieuws voor de bedrijven zelf. Vele hebben helaas al een inbraak mee moeten maken, soms voor duizenden euro’s schade aangetroffen. Het is helaas geen garantie meer dat als je pand op slot zit, de materialen veilig zijn. Naast grote handelaren valt het op dat de laatste jaren veel ICT-bedrijven zich hebben aangemeld. Ook deze bedrijven kampen met veel inbraak. Een server kun je wel van buitenaf hacken maar zij proberen ook wel eens daadwerkelijk de apparaten die de server ondersteunen mee te nemen. Wanneer dit gebeurd is er schade voor tonnen en is de kans zelfs aanwezig dat een ICT-bedrijf niet meer zijn werk kan doen. Dit wil je toch niet als bedrijf? Vaak zeg ik tegen de potentiele nieuwe klanten, die nog geen inbraak hebben meegemaakt, dat je het beter kan voorkomen dan genezen. Ons doel is om vooral inbrekers af te schikken wanneer zij onze auto’s zien rijden. Tot nu toe is dit doel behaald.